Architekti CCA - bytová architektura, komerční architektura

Optimalizace kancelářských prostor

Uplynulé měsíce nemilosrdně rozkryly věci důležité i ty zcela zbytné. Mění se pravidla, učíme se přemýšlet jinak - efektivněji, úsporněji. Už víme, že to jde. Učíme se šetřit časem i místem.

Začněme na vlastním pracovišti. Představujeme čtyři základní možnosti, jak efektivně a zároveň účelnězjedodušit kancelářské prostory a snížit tak náklady:


Sdílená pracovní místa1/ Sdílená pracoviště /CO-WORKING/ – neboli sdílený pracovní prostor pro zaměstnance či spolupracovníky  - tzv. freelanceře, kteří ho využívají pro svou práci nezávisle na sobě. Coworking dokáže vytvořit ideální pracovní prostor pro individuální i týmovou práci. Freelancerům umožňuje dodržování běžné pracovní doby ve “vlastním” pracovním prostředí. Díky coworkingu mizí pocity izolace při práci z domu a zároveň vzniká prostor pro maximální soustředění.

Tato forma úsporného řešení kancelářských prostor se u nás poprvé objevila před deseti lety a předpokládá se poměrně velký nárůst jejího využívání. Prokazatelně podporuje týmovou práci a kreativitu, přináší nový pocit svobody a pohodlí. Výhodná je pro začínající podniky, ale zaměřují se na ni i velké zaběhnuté společnosti – především ve Spojených státech, Velké Británii, Francii nebo Německu.

NÁŠ TIP: Pro získání maximální efektivity sdílených pracovišť je nutné zajistit rovnováhu v podobě poskytnutí prostor pro osobní jednání s klienty a pro soukromé hovory. Pokud je toto řešení pojato skutečně komplexně, stává se to velkým přínosem pro firmu. 


2/ Variabilní zasedací místnosti – změny velikosti společných prostor doslova na počkání lze dosáhnout pomocí posuvných stěn, zástěn a variabilního nábytku.

Jediná místnost může posloužit jako velký sál pro interní školení s promítáním přes celou stěnu nebo virtuální konferenci, či se naopak dokáže změnit v samostatné prostory poskytující potřebná soukromí pro jednání.  Tomu je třeba se přizpůsobit mobilním nábytkem, zabudovanými technologiemi, variabilitou zatemnění. 


3/ Multifunkční prostory lze využívat jak pro odpočinek, přípravu kávy či malého občerstvení, tak ijako příležitostné jednací místo.

Zaměstnancům dokáže poskytnout dostatečně prostorné, dobře větratelné zázemí pro odpočinek. Tyto prostory bývají napojené na kuchyňku i přilehlé zázemí pro konzumaci jídla.  Vznikne-li zde „hravé “centrum, lze ho využívat pro firemní brainstorming, velmi se osvědčují i phoneboxy, které jsou často vyhledávány pro jednání či osobní telefonáty. Firmy zde také umísťují i hot-desk pracoviště. 

S citlivým přístupem, který zohledňuje individuální požadavky lidí, a s ohledem na provozní a funkční zákonitosti, lze vytvořit velice originální a moderní prostory, které výrazně uspoříužívanou plochu. 


4/ Optimalizace úložných prostorů – Vychází  z přehodnocení archivovaných materiálů - podle délky skladování a potřeby přístupu. 

V rámci optimální organizace pracovního prostředí se úložné prvky rozmisťují v souladu s denním chodem kanceláří. Velká pozornost se věnuje volně stojícím modulovým kontejnerům, skříním – značnou úsporu společných přinášejí na míru navržené skříňové stěny, které dokáží být“neviditelné.“ Velkým bonusem  bývá i jejich multifunkčnost.. 

Stále vyhledávanější je skladování archivovaných materiálů mimo budovu, což už mnozí správci či majitelé budov dnes nabízejí.

 

Zaujal Vás náš styl? Podívejte se, jak by naše spolupráce mohla probíhat a zjistěte, jak bychom mohli pomoci i Vám. 

 


 

Vybíráme pro Vás z našich článků:

 

Home office - tipy na práci z domova

Přinášíme pár tipů pro lepší práci z domova. I zaměstnavatelé mohou snadno zvýšit efektivitu práce svých podřízených. Stačí jim pomoci vytvořit vhodné prostředí.

číst článek >>>

 

Sdílená pracovní místa

Jaká jsou pravidla pro sdílená pracoviště? Čeho se vyvarovat a co je naopak žádoucí? Proč nepodcenit obavu pracovníků, že na se na ně nedostane místo.

číst článek >>>

 

Skladování a úložné prostory

Kam ukládat informace (nejen v papírové podobě)? Jaké druhy skladovacích prostor musíme vyřešit? A co jsou to "hot boxy"?

číst článek >>>

Původní prostory

Původní prostory

Stav před optimalizací.

Návrh optimalizovaných prostor

Návrh optimalizovaných prostor

40 % ušetřené plochy! To byl výsledek v tomto konkrétním případě. A to při zachování počtu zaměstnanců.

Využití mobilní stěny

Využití mobilní stěny

Díky mobilní stěně vzniká "zasedačka" s veškerým komfortem. Po odstranění mobilní stěny se otevře velký prostor, který může sloužit k posezení, náhodná setkávání nebo jako dočasná pracovní místa.

Zasedací a relaxační místnost

Zasedací a relaxační místnost

Příklad kombinace zasedací a relaxační místnosti.

Pracovní místa s úložnými prostory

Pracovní místa s úložnými prostory

Elegantní řešení oddělení pracovního místa úložným prostorem. Více soukromí s minimem zbytečných desek a umělých předělů.